سه‌شنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۱

صفار:حکم حضرت آقا قابل قبول‌تر است یا پادشاه شرابخوار عربستان؟/ابرو و لب آنجلینا جولی را باچهره حضرت عباس میکشیدند!


<big><big>صفار:حکم حضرت آقا قابل قبول‌تر است یا پادشاه شرابخوار عربستان؟/ابرو و لب آنجلینا جولی را باچهره حضرت عباس میکشیدند!</big></big>

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پادشاه عربستان که اصل اسلام را قبول ندارد دشمن اهل بیت و امیرالمومنین (ع) و مروج وهابیت کثیف است.


به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در جمع دانشجویان حاضر در دوره آموزش شهید رجب بیگی در خصوص جریان شناسی قبل و زمان انقلاب گفت: در جریان شناسی کلی دو نگاه میان نیروهای مذهبی برجسته بود؛ نگاه تعبدی و نگاه روشنفکری دینی.
 
وی ادامه داد: در طرف نیروهای چپی و مارکسیستی هم که طیف وسیعی از نیروها را در بر می گرفتند، دو جریان غالب بود؛ یکی اهل مبارزه کلامی و سیاسی بدون پشتوانه انقلابی که شاخص آن حزب توده است و دیگری اهل مبارزه عملی که چریک‌های فدایی خلق بودند که نقطه مشترک هر دوی آنها انقلابی‌گری بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تفکر انجمن حجتیه به عنوان نگاه تعبدی گفت: شاخصه تفکر انجمن حجتیه ضد بهایی بودن است و به مبارزه و مسائل سیاسی کاری نداشتند،  البته این گروه که به تحت ولایتی ها معروف بودند، شاخص‌شان اهل بیت و تضاد اصلی‌شان با اهل سنت بود.
 
صفارهرندی گفت: جریان فرقان نیز با بهره‌گیری از اشتباهات دکتر شریعتی نگاه بسیار مسلط نسبت به نگاه دینداری سالم ارائه کرد که منجر به خروج کفرآمیز آنان از دین شد.
 
وی در خصوص نگرش روشنفکری دینی تصریح کرد: امروز وقتی این نگرش را تحلیل می‌کنیم، اشکالات بزرگی را در آن می‌بینیم که شهید مطهری هم این مسائل را بسیار خردمندانه مطرح کرده بودند؛ به طوری که بعضی ها تا سال‌های بعد از انقلاب برای شهید مطهری ارزشی قائل نبودند و معتقد بودند ایشان اهل مبارزه انقلابی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ادامه این جریانات فکری بعد از انقلاب بیان داشت: دانشجویان مسلمانی که لانه جاسوسی را اشغال کردند، از کسانی دعوت می‌کردند در مراسم‌هایشان شرکت کنند که امروز در اردوگاه ضدانقلاب هستند، این افراد به عنوان شخصیت‌های طراز اول انقلاب دعوت می‌شدند، اما از شهید بهشتی دعوت نمی‌کردند.
 
صفارهرندی ادامه داد: در یکی از همایش‌هایی که ‌گذاشته بودند، عکس امام و مرحوم طالقانی را نصب کرده بودند، در مورد نصب عکس شهید مطهری که آن زمان شهید شده بودند، بین دانشجویان خط امام دعوا شد تا اینکه آخر عکس ایشان را نگذاشتند.
 

وی با بیان اینکه حاکمیت غیر تعبدی و روشنفکری که تحت آموزش قبل از انقلاب بود به بعد از انقلاب هم منتقل شد، گفت: امثال گلزاری، غفوری و مجتهد شبستری در جلسات دانشجویان پیرو خط امام دعوت می‌شدند، اما امثال حضرت آقا، شهید مطهری و بهشتی دعوت نمی‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چگونگی تشکیل سازمان مجاهدین گفت: محصول به هم پیوستن هفت گروه مبارز، سازمان مجاهدین بود که درون این سازمان دو خط تعبدی و روشنفکری را می بینیم.

صفارهرندی ادامه داد: اوایل مطرح شد که امام یک نماینده در این سازمان داشته باشد که بهزاد نبوی گفت مگر مهجور و صغیر هستیم که آقابالاسر داشته باشیم.

وی بیان داشت: این دو جریان فکری همیشه کشمکش داشتند؛ در سالگرد شریعتی کشمکش داشتند در ماجرای 28 مرداد یک گروه می‌گفت برای کاشانی و دیگری می‌گفت برای مصدق برنامه بگیرید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دعواهای امروز همان دعواهای قدیمی است، خاطرنشان کرد: در مجاهدین انقلاب این اختلاف‌ها آنقدر بالا گرفت که کار به تعطیلی کشید، این اتفاق در حزب جمهوری اسلامی نیز با وجود اینکه شهید بهشتی آن را تشکیل داده بود رخ داد.

صفارهرندی در ادامه با اشاره به مدل فکری انجمن حجتیه و نحوه فعالیتشان به عنوان یک نگاه تعبدی، بیان داشت: این عده تمرکز اصلیشان این است که می‌گویند جمهوری اسلامی حرکت باطلی است که محکوم به شکست است؛ چون تا قبل از حکومت امام زمان همه حکومت‌ها باطل هستند.

وی با اشاره به مسئله عید فطر و دیدن ماه به عنوان یک نمونه، خاطرنشان کرد: در این مسئله حکم حاکم اسلامی شرط است مراجع هم اگر نظر مخالفی داشته باشند می‌گویند بر شخص من حجت نیست و این نظرشان را به همه توسعه نمی‌دهند، اما شبکه تفکری ضدحکومتی و دینی است که کشور را پر می‌کند که عید نبوده است و مردم روزه‌اشان را به حرام خورده‌اند، از این گونه افراد باید سوال کرد رهبر کشور به عنوان رئیس کشور به لحاظ مسلمانی قابل قبول‌تر است یا پادشاه عربستان سعودی.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پادشاه عربستان که اصل اسلام را قبول ندارد دشمن اهل بیت و امیرالمومنین (ع) است مروج وهابیت کثیف و کسی که بلاد اسلامی را در اختیار اجانب قرار داده است و رسما و علنا شراب می‌خورد؛ این آدم را اگر مقایسه کنیم با حضرت آقا که مرجع تقلید و عالم است، کدام یک قابل قبول‌تر هستند.

صفارهرندی در ادامه با طرح این سوال که اگر قرار باشد بین این دو نفر یکی روز عید را حکم کند، کدام مورد قبول‌تر است، تصریح کرد: این افراد با این تفکر وقتی به حج می‌روند، موقعی که پادشاه عربستان اعلام می‌کند عید قربان است قربانی می‌کنند آنجا حرف بی‌دین و فاسق را می‌پذیرند اما اینجا حرف حضرت آقا را نمی‌پذیرند.

وی گفت: در مقابل تفکر روشنفکری با ضعف‌هایش این جریان تعبدی را داریم که به اسم تعبد شمشیر در مقابل دین می‌کشد، کل جریان‌های کشور متأثر از این دو جریان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعضی هر دوی این تفکر را در زمان‌های مختلف به کار می‌برند، تصریح کرد: بعضی آنجا که پا بدهد برای جذب افکار عمومی از اندیشه‌های سخیف ملی گرایانه و امانیستی استفاده می کنند، ولی پای مسائل تعبدی که پیش می‌آید می‌گویند با زیر و بم و گشت و ارشاد مخالفیم؛ با گشت ارشاد مخالفند، اما یک بار هم از حجاب حرف نمی‌زنند این مواقع ادای روشنفکران را درمی‌آورند و آنجا که قرار است نان تعبدی را بخورند به رمل و استرلاب روی می‌آورند.
 

صفارهرندی تصریح کرد: در دوران وزارتم شمایلی از ائمه و شهدای کربلا را می‌کشیدند که وهم بود، باب شده بود که چشم و ابرو لب را از آنجلینا جولی و بازیگران زن هالیوود می‌گذاشتند و چهره حضرت ابوالفضل (ع) را می کشیدند.
 
وی ادامه داد: ‌در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه برای این مسئله داشتیم، وقتی جلو رفتیم ما را توبیخ کردند که در دین مردم دخالت می‌کنیم؛ لذا از زبان همین افراد است که شنیده می‌شود دوران اسلام‌گرایی تمام شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنچه که سایه خودش را بر دهه ۶۰می‌اندازد، همین دو جریان روشنفکری و تعبدی است، خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام نگاه کنید که چه اتفاقاتی می‌افتد که جریان مدعی روشنفکری و پیرو خط امام با امام خداحافظی کرده و دنبال کار خودشان رفتند.

صفارهرندی ادامه داد: آن مدعیان تعبدی که حاضر نبودند پای انقلاب باشد، حکم تکثیر نظام و حکومت جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبری را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه روشنفکر و آخوند هم می‌توانند اینگونه باشد، گفت: سالم‌ترین قشر برای وصل شدن به حق همین جوانان هستند؛ کدیور خط امامی دهه ۶۰امروز تبدیل می‌شود به کسی که ادعا نامه علیه امام و مقام معظم رهبری منتشر می‌کند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص فتنه ۷۸بیان داشت: فتنه سال ۷۸از مسئله کوی دانشگاه شروع شد که حضرت آقا از حادثه کوی دانشگاه به عنوان فاجعه یاد کردند و یک بخشی از آن حوادث محصول کج فهمی عده‌ای بود که برای دفاع از ولایت در مقابل کسانی که فحاشی ناموسی به کشور و ولایت می‌کردند، سینه سپر کردند.
 
صفار هرندی با بیان اینکه در آن زمان عده‌ای پیش مقام معظم رهبری رفتند و مطالبی را عنوان کردند، گفت: این افراد به رهبری گفتند سه کار باید بکنید تا غائله ختم شود؛ اول اینکه سردار هدایت لطفیان، فرمانده نیروی انتظامی عوض شود که وی یکی از مردمی‌ترین فرماندهان کردستان بود که همچون شهید بروجردی میان مردم محبوب بود، دومین درخواست این بود که در مورد روزنامه «سلام» به قوه قضاییه دستور داده شود تا مجددا راه بیفتد و درخواست سوم این بود که نظارت استصوابی شورای نگهبان هم برداشته شود.


وی در خصوص پاسخ رهبری بیان داشت: آقا گفتند اگر این کار را انجام بدهیم چه می‌شود، پاسخ دادند که تهران آرام می‌شود، رهبری گفتند: آنها می خواهند باج گیری کنند اگر من هم این کار را بکنم شما نباید این را دوست داشته باشید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: رهبری در سخنرانی گفتند اگر با مسببین فتنه ۷۸برخورد درست می‌شد، فتنه ۸۸رخ نمی‌داد؛ بعضی فکر کردند باید در آن زمان بگیر و ببند بیشتری می‌بود، اما مغز سخن آقا این بود که اگر فهمیده می‌شد که چرا این اتفاقات افتاده و پشت صحنه چه کسانی بودند، این اتفاق نمی‌افتاد.

صفارهرندی افزود: رهبری گفتند بروید خودتان را تجهیز کنید؛ چرا که فتنه‌های به مراتب پیچیده‌تر از سال ۸۸از جانب کسانی که می‌خواهند در برابر آمریکا و دسیسه‌های اجانب تسلیم شوند، رخ خواهد داد، البته به همان دلیل که سال ۸۸از ۷۸پیچیده‌تر بود، مردم هم پیچیده‌تر می‌شوند.

وی تأکید کرد: لازم نیست عزا بگیریم و قنبرک بزنیم، می‌توانیم فتنه‌ها را از سر راه برداریم؛ جریان حزب اللهی و اصولگرا سالم‌ترین جریانی است که امروز جلوه کرده است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر