چهارشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۱

ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها یعنی شکست غرب

سردار نقدی در جمع دانشجویان مطرح کرد

خبرگزاری فارس: رییس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از علوم‌انسانی غربی گفت: اگر غرب در علومی نظیر علوم سیاسی و ... موفق بود امروز اینگونه منزوی نشده و ۱۲۰ کشور جهان به رهبری ایران اسلامی رای نمی‌دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع هزار نفری اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه بسیج به معنای حزب‌الله است، گفت: اعضای این تشکل الهی تمام انسان‌هایی هستند که می‌خواهند به سوی خدا حرکت کنند و به قرب‌الهی برسند.

وی با اشاره به  ۲ویژگی حزب‌الله یعنی «ولایت الهی» و «برائت از دشمنان» اظهار داشت: در راس این تشکل، ولی‌امر است و همگان مطیع فرمان ولایت بوده و بسیجی، خود را با عیار ولایت سنجیده و به صورت روزانه محاسبه می‌کند که به چه میزان در راستای تحقق امر ولایت تلاش کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ولایت را هدایتگر بسیجیان دانست و افزود: از آنجایی که بسیج و بسیجیان همواره در راستای فرامین ولایت گام‌ برداشته و رسالت اصلی بسیج عمل به مطالبات ولی‌امر است، لذا سردرگمی در این تشکل‌الهی معنایی نداشته و بسیجیان در هر دوره و زمانی به خوبی راه حق را از باطل تشخیص می‌دهند.

وی، ولایت را ناب‌ترین منبع فیض بشری خطاب کرد و خاطرنشان کرد: سخت‌گیرانه‌ترین شرایط رهبری در جهان مربوط به ولایت‌فقیه است که در هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست.

نقدی در ادامه با اشاره به شرایط رهبری در قانون اساسی تصریح کرد: اصلی‌ترین شرط ولی فقیه «دانشمند بودن» است، دانشمندی که قرآن‌شناس، مفسر، مجتهد و فقیه بوده و با قدرت استنباط در مرتبه‌ای عالی و بی‌نظیر، تکلیف بشریت را استخراج و به روز‌ترین مطالب را به جامعه عرضه می‌کند تا جامعه را به خیر و صلاح رهنمون سازد.

وی با اشاره به جامعه اسلامی و شرایط تحقق آن گفت: جامعه اسلامی که جامعه‌ای عاری از ظلم و تفرقه و دنیاطلبی و اجحاف در حقوق دیگران و ... است با شعار ساخته نمی‌شود بلکه با انسان‌هایی تربیت شده، بنا شده و به اوج تکامل بشری می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به نقد دانشجویان نسبت به عملکرد برخی مسئولین نیز پرداخت و تصریح کرد: مسئولان نیز در دوران جوانی مانند شما نقاد و پرشور بودند اما برخی چون خود را نساختند با کف‌زدن جمعیتی یا تشویق عده‌ای خود را گم کردند؛ لذا گاهی احساس می‌کنند که می‌توانند نظراتی بر خلاف رهنمودهای ولایت بیان کنند.

نقدی، خودسازی را لازمه عموم جامعه به ویژه مسئولان دانست و گفت: شرط اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خودسازی است چرا که با دست‌های آلوده نمی‌توان شیشه‌ای را پاک کرد پس ابتدا باید خود را دریافته و تربیت کنیم.

وی با اشاره به حلقه‌های صالحین به عنوان بهترین راهکار تربیت، گفت: پس از خودسازی و تربیت، اولین رسالت دانشجویان «جهاد علمی» است که بایستی دانشجویان بسیجی مرزهای دانش را شکسته و پدیده‌های نو را کشف کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین فعالیت شبانه‌روزی را در جهاد ‌علمی ضروری دانست و افزود: امروز بایستی در علوم انسانی تحول ایجاد کنیم و نباید به دروس امروز دانشگاهی که عین جهل است تن بدهیم چرا که اگر غرب در علومی نظیر علوم سیاسی و ... موفق بود امروز اینگونه منزوی نشده و ۱۲۰ کشور جهان به رهبری ایران اسلامی رای نمی‌دادند.

وی ادامه داد: وحی الهی، آیات، روایات و احادیث بهترین منبع برای علوم انسانی هستند تا ما را از جامعه‌شناسی مملو از شرک و کفر نجات بخشند که این امر، رسالت دانشجویان بسیجی در بومی سازی علم است.

نقدی بزرگترین منکر را که صدها برابر بدتر از منکر اخلاقی است، «علوم انسانی غربی» بیان کرد و افزود: علوم انسانی غرب ریشه تمامی مفاسد است که سبب استحاله اخلاقی دانشجویان ما در دانشگاه‌ها و از جمله دلایل اصلی کاهش مسائل اخلاقی از جمله حجاب و عفاف در مراکز دانشگاهی است.

به گزارش فارس،  سردار نقدی در جلسه ۳ ساعته با دانشجویان پس از اظهارنظر تنی چند از دانشجویان، به سوالات آنان پاسخ گفت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر