دوشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۱

کشته های تصادفات جاده ای در ایران- ۱۱ هزارو ۲۰۱ نفر در شش ماه اول سال ۹۰

گزارش‌های پلیس راهور که روز دوشنبه، ۳۰ مرداد منتشر شد، حاکی از آن است که در تعطیلات اخیر، ۱۳۲ نفر در جاده‌های ایران کشته شده‌اند.

در گزارش مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور که در وب‌سایت خبرآنلاین منتشر شده، آمده است که در چهار روز گذشته حدود هزار تصادف در جاده‌های ایران رخ داد که در نتیجه آن ۱۳۲ نفر کشته و ۱۲۰۶ نفر مجروح شدند.

این آمار در ۲۴ ساعت گذشته هم حاکی از آن است که ۲۵ نفر کشته و ۳۱۵ نفر در این مدت مجروح شده‌اند.

رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور «سرعت و سبقت غيرمجاز‌، بی‌توجهی به جلو و خواب‌آلودگی رانندگان» را علت این تصادفات اعلام کرده است.

از روز پنج‌شنبه با آغاز تعطیلات آمار سفرهای بین‌شهری افزایش چشمگیری یافت و جاده‌های شمال میزبان بیشترین بار ترافیکی تعطیلات بودند.

به گفته پلیس با نزدیک شدن به پایان تعطیلات ترافیک جاده‌های شمال نیمه‌سنگین است و به همین علت جاده هراز از ساعت ۱۴ امروز یک‌طرفه شده است. آزادراه قزوین - رشت و قزوین - کرج هم دارای بار ترافیکی نیمه سنگین است.

از هفته آینده و به دلیل برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد، ادارات دولتی در تهران تعطیل است که پیش‌بینی می‌شود سفرهای تابستانی ادامه داشته باشد.

سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف در جاده‌ها و راه‌های ایران رخ می‌دهد. این آمار در کنار تعداد کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از سوانح جاده‌ای، ایران را در صدر فهرست حوادث مرگبار جاده‌ای جهان قرار داده است.

بنابر آمار، در کشورهای توسعه یافته هر سال در مقابل هر هزار نفر، سه نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. این آمار در ایران ۳۲ نفر به ازای هر هزار نفر است.

در همین راستا، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که در شش ماه نخست سال ۹۰ ۱۱ هزار و۲۰۱ ایرانی جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند.

برخورد خودروهای سواری و موتورسیلکت از جمله دلایل مرگ حاصل از تصادفات در ایران اعلام شده است. میزان مرگ و میر ایرانیان در اثر تصادفات همچنین دومین عامل مرگ و میر در تمام سنین و اولین عامل مرگ در گروه سنی زیر۴۰ سال و از عوامل مهم معلولیت محسوب می‌شود.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر