پنجشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۱

اعلام هویت یکی دیگر از فرماندهان بسیج دانشجویی مهاجم به سفارت بریتانیا در تهران


<big><big>اعلام هویت یکی دیگر از فرماندهان بسیج دانشجویی مهاجم به سفارت بریتانیا در تهران</big></big>

«شبکه ایران» حدود ۹ ماه پس از حمله به سفارت بریتانیا در تهران٬ هویت یکی دیگر از مهاجمان را محمدمهدی تهرانی٬ مسئول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد.

آذر ماه سال گذشته گروهی از فرماندهان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به همراه حسین قدیانی٬ رئیس سازمان بسیج دانشجویی٬ فرماندهی مهاجمان به سفارت بریتانیا را بر عهده داشتند که در پی این حمله٬ روابط دیپلماتیک دو کشور قطع شد.

هفت ماه پس از این حمله٬ چهار فرمانده بسیج دانشجویی از مقام خود برکنار شدند که محمدمهدی صفار هرندی فرزند محمدحسین صفارهرندی٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در میان آن‌ها بود.

علی خامنه‌ای نیز حدود ۹ ماه پس از این حمله ۱۶ امرداد در دیدار با گروهی از نیرو‌های بسیج دانشجویی از این رفتار انتقاد کرد و گفت: «در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث [بریتانیا]، احساسات جوانان درست بود ولی رفتنشان [به داخل سفارتخانه] درست نبود.»

نیرو‌های بسیج دانشجویی و برخی دیگر از عوامل حمله به سفارت بریتانیا در تهران با گذشت بیش از دو هفته از انتقاد رهبر جمهوری اسلامی حاضر نشده‌اند در این‌باره اظهارنظری کنند.

محمدمهدی تهرانی که پس از این حمله از سمت خود برکنار شده است در گفتگو با سایت «شبکه ایران» گفته که «باز کردن مسئله اشغال سفارت انگلیس به صلاح نیست.»

آقای تهرانی افزوده درباره اظهارات علی خامنه‌ای «نقطه‌نظراتی» دارد که ترجیح می‌دهد به طور عمومی مطرح نکند.

آذر ماه سال ۱۳۹۰ گروهی از نیرو‌های بسیج دانشجویی به ساختمان سفارت بریتانیا در تهران و باغ قلهک حمله کردند که منجر به قطع روابط دیپلماتیک تهران‌ـ لندن شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی طی این مدت بار‌ها تلاش کرده‌اند تا سفارت بریتانیا در تهران بازگشایی شود که تاکنون این تلاش‌ها ناموفق بوده است.

در این میان برخی فرماندهان بسیج دانشگاه‌های تهران نیز به مقام‌های دولتی نسبت به عواقب بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران هشدار داده‌اند.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر